Gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Als u onze website blijft gebruiken, accepteert u het gebruik van deze cookies.

Meerwaarde in klantproces bereiken

Gepubliceerd op 18 november 2019 door Paulus van Dreumel, Account Manager, EPLAN Software & Services B.V.

Paulus van Dreumel is bij EPLAN accountmanager machinebouw voor Zuid-Nederland. Hij vindt het geweldig om samen met klanten te sparren over de optimalisatie van bedrijfsprocessen.

"Mijn achtergrond ligt in de apparaten- en machinebouw in de hightech-regio Eindhoven. Samenwerking met andere bedrijven in het bedrijfsecosysteem is daar erg belangrijk. Vaak ook stellen de klanten van machinebouwers hoge eisen. Het leukste vind ik het om met een engineer, manager of directie van zo'n bedrijf te sparren over de bedrijfsprocessen en over hoe hun systemen zijn opgebouwd. Het is mooi om daarbij inzichten te verschaffen over kostenverlagende en efficiëntieverhogende mogelijkheden die zij nog niet kennen. Zo kun je een stip op de horizon schetsen."

Constant verbeteren

"Eén van de belangrijkste zaken die momenteel spelen is kwaliteitsverhoging door borging: het documenteren van de opbouw van je systeem. Dan zit het niet meer alleen in het hoofd van die engineer die misschien volgende maand een andere baan heeft. Daarbij gaat het om het gebruik maken van standaarden, macro’s, configureren van bouwblokken en het genereren van schema's. Al bij de concept-engineering moet je goed nadenken over hoe je elektrotechniek, mechanica en software het best kunt integreren.

Een enkele keer kom je een bedrijf tegen dat zegt 'ik doe het al twintig jaar zo, dat blijf ik doen'. Daar kom je niet verder. Maar de meeste bedrijven willen wèl constant verbeteren; ze weten vaak alleen niet altijd hoe. In een sessie met zo'n klant loop ik dan de stappen door: hoe werken jullie met EPLAN? Hoe levert Sales de data aan richting Werkvoorbereiding en Productie? Hoe zit de uitwisseling vanuit elektrotechniek met mechanica en software in elkaar? Bouwen jullie je panelen zelf? En uiteindelijk is de belangrijkste vraag: waar willen jullie met het bedrijf naartoe? Daar kun je dan samen een weg in vinden."

Mooi weekritme

"Bij veel bedrijven staat 'configureren' nu nog gelijk aan 'knippen en plakken vanuit bestaande machines'. Daar kom je uiteindelijk niet verder mee. Met een structurele modulaire aanpak wel. Regelmatig krijg je dan het tegenargument 'geen tijd'. Dan leg ik uit dat met één keer tijd vrijmaken je daarna permanent veel tijd bespaart. Je bereikt daarmee voor klanten echte meerwaarde in hun proces.

In en gemiddelde week ben ik maandag op kantoor voor allerlei meetings met collega's – waaronder bijpraten bij de koffiemachine. Van dinsdag tot en met donderdag ben ik op pad, op weg naar nieuwe en bestaande klanten. En vrijdag werk ik thuis offertes uit en plan ik nieuwe afspraken van Maastricht tot Terneuzen. Dat is een weekritme dat me erg goed bevalt."

Auteur

Paulus van Dreumel

Account Manager, EPLAN Software & Services B.V.

Werken bij EPLAN?

WEPLAN! Iedere dag werken wij samen met veel passie aan mooie projecten voor toonaangevende bedrijven. Samen met onze klanten kijken wij continu naar de mogelijkheden om engineeringsprocessen te optimaliseren. Om dit mogelijk te maken staat jouw talent voorop en bieden wij jou tal van mogelijkheden om jouw talent verder te ontplooien.

Bekijk de vacatures

Ontdek het EPLAN team!

Meer blogs

Wim Veenvliet zoekt de perfecte match

Wim Veenvliet zoekt de perfecte match

Sinds kort is Wim Veenvliet voor Rittal en EPLAN op zoek naar passende kandidaten om vacatures te vervullen. Hij kende beide organisaties al, dus weet dat hij op zoek is naar schaarse vaardigheden. “Je gaat uit van harde competenties op een CV, maar het draait uiteindelijk om de soft skills. Die komen pas in een gesprek naar voren.”
Meer lezen
Luisteren en je verplaatsen in de klant

Luisteren en je verplaatsen in de klant

Ik werk nu bijna 2 jaar tot volle tevredenheid bij EPLAN. Ik vind het leuk om mensen te helpen. Dat is wat ik als Office Sales Engineer bij EPLAN voornamelijk doe, dus ik heb het prima naar mijn zin.
Meer lezen
Een kijkje in het leven van een EPLAN Application Consultant

Een kijkje in het leven van een EPLAN Application Consultant

Peter Hooimeijer is sinds 2009 bij EPLAN application consultant voor heel Nederland. De variatie en de vrijheid die deze functie met zich meebrengt zorgt ervoor dat Peter elke dag met veel plezier naar zijn werk gaat.
Meer lezen
Twee bedrijven, één doel

Twee bedrijven, één doel

Rittal en Eplan maken samen onderdeel uit van de Friedhelm Loh Group. Beide bedrijven zijn gevestigd in hetzelfde gebouw in Zevenaar. Voor Debbie Bujak, marketing communicatiespecialist bij EPLAN en Jisca Wemmers, marketing communicatiemedewerkster bij Rittal, is samenwerken dan ook vanzelfsprekend. ''Het is prettig om ideeën te kunnen uitwisselen", zegt Jisca. Debbie bevestigt: "Samen sta je sterk, je stuwt elkaar op naar een hoger niveau."
Meer lezen
Gezamenlijk de schouders eronder om de klant te helpen

Gezamenlijk de schouders eronder om de klant te helpen

Toen Productmarketing Manager Ernest Kappers bij EPLAN kwam, stond industriële software nog in de kinderschoenen. Na meer dan dertig jaar werkt hij hier nog met evenveel plezier en enthousiasme. De Smart Industry-revolutie motiveert hem om oplossingen dicht bij het primaire proces van de klant te bieden.
Meer lezen
Je kunt veel kanten op

Je kunt veel kanten op

In september 2018 werd medewerker Marketing en Communicatie Esmée Heijneman gevraagd om trainee te worden. Dat deed ze graag – en ze kreeg geen spijt. Heijneman, opgeleid in International Communication & Media aan de Hogeschool Utrecht, leerde het afgelopen jaar veel. En ze kijkt nu al uit naar een weekje meelopen op de afdeling Marketing en Communicatie in Engeland.
Meer lezen
Buiten je comfortzone leer je veel

Buiten je comfortzone leer je veel

Mike van Koppenhagen is Inside Sales Representative bij EPLAN. Sinds vorig jaar is hij scrum master. Een leerzame en waardevolle ervaring.
Meer lezen
Meerwaarde in klantproces bereiken

Meerwaarde in klantproces bereiken

Paulus van Dreumel is bij EPLAN accountmanager machinebouw voor Zuid-Nederland. Hij vindt het geweldig om samen met klanten te sparren over de optimalisatie van bedrijfsprocessen.
Meer lezen
Ontmoet ons HR-team

Ontmoet ons HR-team

HRM van EPLAN kenmerkt zich door persoonlijke benadering, passend bij een klein bedrijf en de professionaliteit, die behoord bij een groot bedrijf. Het HR-team werkt in deze twee werelden aan succes met fitte en gemotiveerde medewerkers.
Meer lezen
Friedhelm Loh Group